ZOEK
MaintenanceBenelux.nl
 

Alles over onderhoud
en proces-optimalisatie meer »

Expertisecenter

Laatste nieuws

Agenda

Vacatures

Vakblad

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!
Lees de maandelijke nieuwsbrief.

Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

Over MaintenanceBenelux.nl

Expertisecenter - Veiligheid - Brand- en explosieveiligheid

Brand- en explosieveiligheid

 

Brand- en explosieveiligheid

Op deze pagina vindt u actuele en achtergrondinformatie over Brand- en explosieveiligheid, en leveranciers die werkzaam zijn op dit gebied. De informatie is meestal aangeleverd door bedrijven, zodat u verzekerd bent van praktisch nut en toepasbaarheid.

Synoniemen
Brand en explosiebeheersing, Brand- en explosiepreventie, Explosie-ontlasting, Breekplaten; Explosieluiken; Explosiepanelen; Explosiesloten; Explosieveilige draaisluizen; Snelsluitende kleppen met detectie; Vlammenonderdrukking, Fire and explosion safety, Explosion relief, Fire and explosion control, Fire and explosion prevention Stel synoniem voor

 

Video’s

Video’s uit de berichten van deze pagina

Breekplaten versus veiligheidsafsluiters
12-06-2015Ga naar het bericht»
Mann Tek - Dry Cryogenic Coupling: lekvrij LNG koppelen
14-04-2016Ga naar het bericht»
 

Kennisbijdragen

Achtergrondinformatie over dit onderwerp

Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
 

Artikelen

Artikelen gepubliceerd in vakblad Maintenance Benelux

Open dit artikel [pdf]
nr 2015-3

Comfort en bescherming moeten hand in hand gaan

Ronald van Esch van Honeywell Safety Products over de belangrijke stappen voor een veiligere werkomg Elke keer tonen statistieken aan hoe gevaarlijk sommige bedrijfsactiviteiten zijn. Zo berekende Eurostat, het bureau voor statistiek van de Europese Unie, dat er in 2012(1) in de Benelux alleen al in de bouwsector bijna 30.791 grote ongevallen, waarbij het slachtoffer meer dan drie dagen niet kon werken of, in extreme gevallen, overleed, plaatsvonden. Dat kostte de sector duizenden verloren werkdagen. Bij grote shutdowns en turnarounds gaat het vaak al niet anders. Waarom is dat risico zo groot en wat kan eraan worden gedaan om de veiligheid van werknemers te waarborgen.

Ronald van Esch, managing director van Honeywell Safety Products Benelux, ver telt hoe een stelselmatige aanpak van risicoanalyse aanzienlijke verbeteringen kunnen brengen in de veiligheid op sites. De verantwoordelijkheid voor veilig heid brengt meerdere uitdagingen met zich mee. Het is voor grote bedrijven al lastig genoeg om specifiek veiligheids personeel en -infrastructuur te hebben. Voor het midden- en kleinbedrijf ziet het plaatje er anders uit. Bij dergelijke bedrij ven nemen eigenaren en senior managers ook de veiligheidsrol op zich, naast hun andere verantwoordelijkheden. Dat betekent dat op de hoogte blijven van de meest recente veiligheidsinnovaties, -informatie en -training nog moeilijker kan zijn. Is het alleen het aantal overwegend kleine bedrijven of is het de combinatie van de tijdelijke locatieomgeving, de aard van het werk, de voortdurend lage inschatting van risico’s door werknemers, enz.? Op deze vraag bestaat geen een - duidig antwoord maar de manier om de veiligheid consequent te verbeteren, is om een stelselmatige aanpak te hebben voor de meest algemene risico’s. Door met een frisse blik naar deze risico’s te kijken en ze elk op hun beurt aan te pak ken, kunnen bedrijven van elke omvang helpen het aantal letsels en ongevallen onder hun werknemers te verlagen.
Open dit artikel [pdf]
nr 2015-3

Oude milieucontainers voldoen niet meer aan PgS15-richtlijn

Europees gecertificeerde opslagvoorziening gevaarlijke stoffen voor Royal van Lent In het kader van de milieuwetgeving is Royal van Lent Shipyard wettelijk verplicht om de duizenden liters primers, oplosmiddelen, verven en gietvloeren die ze jaarlijks gebruiken voor de afwerking van hun superjachten op een veilige manier op te slaan. Door de voortdurend aan verandering onderhevige PGS15-richtlijn bleken de verouderde milieucontainers die hiervoor gebruikt werden niet meer te voldoen, onder andere qua brandwerendheid. Denios kreeg opdracht om de opslagfaciliteit voor de gevaarlijke stoffen te upgraden naar de huidige stand der techniek.

In de wereld van de superjachten is Royal van Lent Shipyard inmiddels een begrip. Al meer dan 150 jaar zijn zij geves tigd op het karakteristieke Kaag-eiland. In 1949 ging Royal van Lent een strategisch partnership aan met Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer en de Voogt Naval Architects in Haarlem. Onder de naam Feadship (First Export Association of Dutch Shipbuilders) opereren ze he den ten dage nog. Samen beschikken zij over drie van de modernste werven en een hightech ontwerp- en enginee ringbureau. Afhankelijk van de lengte en overige bouwmaten worden bij Royal van Lent Shipyards met een team van 275 medewerkers, gemiddeld zo’n twee superjachten per jaar gebouwd. Hiervoor wordt gewerkt met zeer hoogwaardige materialen en de allernieuwste machi nes. Het grootste jacht dat tot nu ooit het daglicht zag bij deze werf was 101 meter lang. Mussert, Arbo- en Milieucoördinator bij Royal van Lent Shipyard: “Kwaliteit, duurzaamheid en innovatie staan bij ons centraal.”
Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
 

Leveranciers

Leveranciers en andere bedrijven en organisaties, zoals contractors, consultants, etc

 

Klik hier om al deze bedrijven een email te sturen.

Wilt u uw bedrijf ook hier vermelden? Klik dan deze rubriek aan in de vermeldprocedure, of stuur ons een email.

 

Productnieuws

Nieuws over producten en diensten van vermelde bedrijven

Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
 

Whitepapers

Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
 

Productbeschrijvingen

Beschrijvingen van producten en diensten van vermelde bedrijven

Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
 

Fotoverslagen

Een serie foto's van een product of dienst behorend bij dit onderwerp

Heeft u een bijdrage voor deze pagina? Voeg toe +
Deze pagina werd 1668x opgeroepen sinds 1 januari 2017.
 
 .
 .
 .