MaintenanceBenelux.nl NL
Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Meld u nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

MAGAZINE

Maintenance Benelux 2017-4 26-09-2017
Blader door de digitale editie van het complete magazine
Maintenance Benelux 2017-4
Automatisering, big data, dongle, de cloud, block chain, Reliability Centered Maintenance en Root Cause Analysis, methodieken, performance, leverbetrouwbaarheid, E-procurement, onderhoud.

Verschenen: 26-09-2017
Hannover Industrie Messe 2017: where IT meets OT convergerende informatiestromen leiden naar industriële datacenters
Hannover Industrie Messe 2017: where IT meets OT
convergerende informatiestromen leiden naar industriële datacenters De zeventigste editie van de Industrie Messe toonde dat Hannover straks op industrieel- en computergebied wellicht weer toe kan met één beurs. Het mechanische en procesmatige karakter van industriële productie raakt steeds verder op de achtergrond onder invloed van de digitalisering. Bezoekers vergapen zich niet langer aan voorbeelden van complexe constructies, verspaningstechniek, flowprocessen, alsmede innoverende materialen relevant voor de hedendaagse maakindustrie, maar storten zich massaal op de kleurrijke visualisaties gegoten in de vele toepassingen van ‘virtual’ en ‘augmented reality’. Informatietechnologie transformeert naar operationele technologie en andersom. Industriële datacenters rijzen als paddenstoelen uit de grond.

Tot 1986 organiseerde de Deutsche Messe AG elk voorjaar één beurs waarin industriële technologie en informatietechnologie gezamenlijk werden geëxposeerd. Het afgesplitste IT-deel beleefde onder de naam CeBIT een exponentiële groei tot meer dan een miljoen bezoekers in 2001. Toen besloot men de op consumenten gerichte computertechniek over te hevelen naar de Funk Messe in Berlijn. Inmiddels worden de innovaties in de professionele IT vooral gedreven door consumptief computergebruik (smartphones, tablets, ecommerce en andere online diensten). CeBIT trekt beduidend minder bezoekers dan voorheen en de organisator overweegt het evenement volgend jaar te verplaatsen van maart naar juni.
pagina 2
Synergie tussen Reliability Centered Maintenance en Root Cause Analysis Voorkomen of genezen
Synergie tussen Reliability Centered Maintenance en Root Cause Analysis
Voorkomen of genezen Zeker als u bij een BRZO-organisatie werkt, zit u niet te wachten op falend equipment. Want stel dat daardoor straling vrijkomt of een wolk chemicaliën aan een reactor ontsnapt? Maar we kunnen niet alles voorspellen. Soms is het zo dat alle preventieve maatregelen toch niet werken. En dan is genezen de enige remedie. Veel mensen denken dat moet worden gekozen tussen Reliability Centered Maintenance (RCM) of Root Cause Analysis (RCA). Maar is dat wel zo?

DE METHODIEKEN Ter verduidelijking, RCM is een onderhoudsmethodiek die ontstaan is in de jaren ‘60 van de vorige eeuw. Het is een methodiek voor het bepalen van de benodigde onderhoudsactiviteiten op basis van de kans op functioneel falen van systemen of equipment. Gegeven de impact dat het falen heeft op de veiligheid, de operatie en de kosten over de levenscyclus (US DoD, 2011).
pagina 6
Gespecialiseerde nicheleveranciers hebben toegang tot E-procurement platform NS  Deelname loont al na drie transacties
Gespecialiseerde nicheleveranciers hebben toegang tot E-procurement platform NS
Deelname loont al na drie transacties “Leverbetrouwbaarheid, efficiëntie, een zo hoog mogelijke performance en transparantie.” Deze zaken staan hoog in het vaandel bij de Nederlandse Spoorwegen (NS). Daarom werkt NS al jaren met het E-procurement platform SAP Ariba. Nagenoeg alle leveranciers van NS zijn tot dit platform toegetreden. Niet voor niets is bovengenoemd E-procurement platform inmiddels het ‘kloppend hart’ van de inkoopafdeling van NS.

Om ‘compliant’ te kunnen zijn met de Europese aanbestedingswet besloot NS jaren geleden om haar inkoopproces te stroomlijnen met een E-procurement oplossing van SAP Ariba. “In de beginjaren draaide dit systeem op een eigen NS-server en sinds 2012 werken we in de ‘cloud’,” zo vertelt Freek van Overbeek, Procurement Consultant bij NS. “Door het totale inkoopproces, van tendering, bestekspecificatie, leveranciersselectie, opstellen van leverancierscontracten tot het bestellen, de goederenontvangst en het betaalbaar stellen te digitaliseren, zijn we sindsdien beter in staat om het volledige inkooptraject te monitoren en in de hand te houden.”
pagina 10
PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenInloggen controlpanel