Met de laatste versie van Werkbon 2.0 is het nu ook mogelijk voor de ZZP’er om volledig digitaal zijn werkbonnen af te wikkelen. De werkbonapp omvat naast natuurlijk de reeds bekende onderdelen als werktijd registratie en verbruik van materialen, uit een eigen database, nu ook een volledig klantenbestand. De gegevens van de klanten kunnen eenvoudig worden opgeslagen op de tablet in de applicatie zelf waarbij deze zowel online als offline beschikbaar zijn. Wel zo handig voor op de momenten waarop er toch geen of geen goede netwerk of WiFi verbinding beschikbaar is. De papieren werkbonnen zijn daarmee verleden tijd ook voor de zelfstandige ondernemer in het onderhoud. Naast de voordelen van het schoon en professioneel werken beschikt uw opdrachtgever ook direct over een kopie van uw werkbon met daarop uw aankomst en vertrektijden. Erg belangrijk bij de grotere ondernemingen met aanwezigheidsregistratie. Door deze nieuwe ontwikkeling neemt de werkbonapp ook een stuk administratieve werkdruk weg. De facturatie is namelijk ook aanzienlijk eenvoudiger, sneller en centraler geregeld. De ZZP’er heeft hierin wat dat betreft toch al een achterstand omdat hij of zij niet alleen over de nodige technische kennis en kunde moet beschikken, maar ook administratieve werkzaamheden moet verrichten. De werkbonapp kan hierin nu een aanzienlijke verbetering brengen. Aangezien bij een ZZP’er over het algemeen geen ERP of CRM pakket op kantoor draait met alle klantgegevens, maar deze nu worden opgeslagen in de werkbonapp is deze ook vanaf versie 5 voorzien van een backupsysteem in de cloud. Alle data van de werkbonnen, checklijsten, verbruikte artikelen en het klantenbestand worden veilig, bij een backup opgeslagen, in de cloud. De werkbonapp ”Werkbon 2.0” wordt inmiddels al meer dan 6 jaar in het onderhoud actief gebruikt en ontwikkelt zich nog steeds verder mede door invloed en adviezen van onze gebruikers.