Kennis van techniek en de assets waar je mee te maken hebt zijn belangrijk en vormen de basis voor een Reliability en/of Maintenance Engineer. Maar wil je echt het verschil maken en een waardevolle bijdrage leveren aan: - een grotere veiligheid, - langdurige storingen die worden opgelost, - betere product kwaliteit en klanttevredenheid, - verlenging van de levensduur van de assets, - verlaging van productiekosten - en natuurlijk verhoging van betrouwbaarheid en beschikbaarheid? Dan zijn deze 7 vaardigheden cruciaal voor jou: 1. De juiste vragen kunnen stellen en actief kunnen luisteren 2. Op een gestructureerde manier kunnen visualiseren van complexe en samengestelde vraagstukken 3. Afwijkingen en verbetermogelijkheden kunnen signaleren 4. Problemen kunnen analyseren zodat de echte oorzaken boven tafel komen, zowel in de techniek als in gedrag en de organisatie 5. Het kunnen geven van weloverwogen aanbevelingen en effectieve verbetermaatregelen 6. Het helpen voorkomen van risico’s door preventieve maatregelen en te anticiperen op onvoorziene omstandigheden; 7. Het kunnen denken in waarde en het elimineren van verspillingen. Vaardigheden leer je door te oefenen. En dat is precies wat de deelnemers aan de leergang ”Vaardigheden voor Reliability & Maintenance Engineering” maximaal doen. Tijdens de training, in de eigen organisatie en ook bij collega-bedrijven. Wat eerdere deelnemers zeggen: Hilco van den Bogaart (Maintenance Engineer, Waterschap Rivierenland) : ”Mijn toegevoegde waarde voor het waterschap is gegroeid na het volgen van de R&ME-leergang. Ik breng nu mensen uit verschillende vakdisciplines bij elkaar en help de groep om de juiste denkstappen te maken bij het oplossen van complexe problemen. Het is prachtig om te zien hoeveel de ervaren waterschappers nog van elkaar kunnen leren door hun eigen kennis te delen tijdens een probleemanalyse sessie. Zo leren we van elkaar en is samenwerken nu nog leuker geworden.” De eerstvolgende leergang start op 3 november 2016 Wilma Dekkers (EdeA) ”Tijdens mijn opleiding kon ik al direct bij EdeA als facilitator aan de slag. Sommige incidenten hebben een flinke (financiële) impact en daarom is een doeltreffende oplossing nodig. Visualiseren met Event Map geeft iedereen houvast. Een helder beeld over: wat er is gebeurd, wat de oorzaken zijn en welke acties het vraagstuk oplossen en voorgoed voorkomen. EdeA lost problemen nu sneller op en ik... voel me als een vis in het water!” Henk Rowaan (Maintenance Manager, AkzoNobel Salt & Delesto) ”Tijdens de leergang wordt er intensief geoefend met facilitator vaardigheden. Ik heb zelf ondervonden dat op een volslagen onbekend onderwerp de RATIO-aanpak heel goed werkt. Als manager binnen een Technische Dienst gebruik ik zelf veel de besluitvormingsanalyse. Dat heeft veel latere discussies voorkomen, omdat gedegen afwegingen worden gemaakt.”