De nieuwe F3 Hydrauliek Truck Pomp

icon.highlightedarticle.dark Tech & Onderhoud
Laatste wijziging: 9 mei 2023
Article image of: De nieuwe F3 Hydrauliek Truck Pomp

De nieuwe Parker F3-pomp is ontwikkeld om direct aan de motor PTO gemonteerd te worden en kan worden ingeschakeld wanneer de bestuurder hydraulische vermogen nodig heeft en worden uitgeschakeld wanneer het hydraulische vermogen niet meer nodig is.

Het unieke ontwerp maakt het mogelijk om de pomp in te schakelen zonder dat de motor uitgeschakeld hoeft te worden. Wanneer de taak afgerond is, zal de hydraulische pomp voor 100% worden losgekoppeld van de motor. De nieuwe F3 pomp is dankzij de nieuwe eigenschappen perfect te gebruiken voor haakarm systemen, portaal systemen en kippers.

Uitstekende prestaties en betrouwbaarheid
De nieuwe F3 biedt extreme prestaties. De opbrengst van de pomp is maar liefst 185 l/min bij maximaal 400 bar. Dit in combinatie met Parkers jarenlange ervaring levert een pomp op die toepasbaar is voor de meest veeleisende trucktoepassingen.

Verhoogde productiviteit en efficientie
Wanneer een pomp rechstreeks wordt gemonteerd aan een motor PTO maar niet kann worden uitgeschakeld kunnen zelfs kleine ongelukjes, zoals een gescheurde slang, resulteren in laten afslepen van het voertuig naar een werkplaats, met alle nadelen in de vorm van hoge reparatiekosten en kosten voor stilstand. De nieuwe F3 pomp koppel je gewoon los en vervolg je zelf de weg naar de werkplaats.

Hoge efficiëntie en een lange levensduur – een winsgevende investering!
Een brandstofbesparing van 0,6% lijkt niet veel, maar voor de gemiddelde truck kan dit oplopen tot 200 tot 300 liter minder dieselbrandstof in één jaar. Dit resulteert tevens in een vermindering van uitstoot van broeikasgassen en fijnstof. Allemaal dankzij de nieuwe F3 pomp die volledig wordt afgekoppeld als hij niet wordt gebruikt.

Verlaagd geluidsniveau!
Vergeleken met een conventionele hydrauliek pomp in onbelaste positie genereert de nieuwe F3 generatie aanzienlijk minder lawaai in uitgeschakelde stand (vergeleken met een hydraulische pomp in de „bypass mode“). De bestuurder is vrij om de pomp in te schakelen als hij zijn werkplek benadert, zonder de motor uit te hoeven schakelen.

Compact en makkelijk te installeren
Het unieke ontwerp met ingebouwde mechanische koppelingen maakt de F3 pomp extreem licht, compact en makkelijk te installeren op de meest voorkomende truck motoren.

Noodstop
Indien het hydraulische systeem is uitgerust met een noodstop (wanneer de hydrauliek pomp is geïnstalleerd in de motor PTO) maakt een mechanische koppeling in de nieuwe F3 pomp het mogelijk om de hydrauliek pomp los te koppelen van de dieselmotor.

De nieuwe F3 pomp is beschikbaar in twee slagvolumes, F3-081 en F3-101.

Meer zienicon.arrow--dark

Geschreven door

Parker Hannifin B.V.

Parker Hannifin is wereldwijd marktleider in de ontwikkeling, productie en verkoop van technologieën, systemen en componenten op het gebied van aandrijving, besturing en procesbeheersing. Parker levert producten in negen technologiën:... Lees meer