Slim innoveren kun je leren

icon.highlightedarticle.dark Tech & Onderhoud
Laatste wijziging: 9 mei 2023

Toevallig de visie van Mark Geerars, Director bij Stork Asset Management Consultancy in nr. 1 van Maintenance Benelux van dit jaar gelezen? Ik kom erop omdat hun manier van werken ter sprake kwam bij de onlangs gehouden masterclass Business Model Innovation.
Dr. Ir. Ruud Frambach, hoogleraar Marketing aan de VU in Amsterdam vertelde op uitnodiging van Stem Industrial Marketing Centre hoe technische bedrijven in deze hectische tijd hun business model nog eens tegen het licht kunnen houden. Hij haalde Stork aan als voorbeeld.
Zij kijken al zo’n twintig jaar hoe ze niet hun product maar de service er om heen kunnen vermarkten. Dat begon destijds met continuïteit te bieden aan DSM en dat houden ze nog steeds stug vol. ‘Lange termijn planning in deze tijd vraagt om visie’.

Overigens waren de deelnemers van de masterclass er wel van overtuigd dat het ook lef vergt. Het lijkt er immers op dat je voor activiteiten die je nu even er bij doet juist geld gaat vragen. Een van de aanwezigen opperde om die ‘onzichtbare activiteiten’ nu al een waarde te geven op de factuur en daar 100 procent korting op te verlenen. Kan de klant vast wennen.

Durft u onderhoud/service te vermarkten? Oftewel een totaal ander business model aan uw klant voor te schotelen?

Blijf op de hoogte en mis geen artikel

Inschrijvenicon.arrow--dark