Beheer en onderhoud is bij datacenters van essentieel belang, zo ook bij Interxion. De klant wordt een uptime gegarandeerd van 99,999%. Om dit mede mogelijk te maken, is professioneel onderhoudsmanagement noodzakelijk. Ultimo Maintenance Management ondersteunt Interxion hierbij. Interxion is een cloud- en carrier-neutrale dataleverancier met 7 datacenters in Nederland en meer dan 35 in Europa. Omdat de uptime zo belangrijk is, dienen de generatoren, UPS-systemen, acces control systemen, batterijen en brandpreventie systemen in nieuwstaat te zijn en te blijven. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van het werkorderbeheer, preventief onderhoud en de module contractenbeheer binnen Ultimo. Alle activiteiten worden door middel van een Change Management proces uitgevoerd en in Ultimo geborgd met de bijbehorende workpermits, change request- en serviceformulieren. Hierdoor is het mogelijk om met één druk op de knop informatie te achterhalen, bijvoorbeeld voor een audit of een toetsing door een externe partij, waar Interxion het hele jaar door mee te maken krijgt. Om nog meer uniformiteit en efficiency te behalen, wordt het gebruik van Ultimo Maintenance Management breder uitgerold binnen het concern. Ook het gebruik van de app, waarmee men mobiel met Ultimo kan werken, wordt geïntensiveerd.