Woensdag 19 januari, 12.55-14.00 uur Op 24 juni 2019 werd Nederland geconfronteerd met een telecomprobleem met zeer grote impact: het noodnummer 112 was urenlang op geen enkele manier bereikbaar! Niet verwonderlijk dat niet alleen de betrokken dienstverleners, maar ook de ministeries en de landelijke politiek zeer snel antwoord wilden hebben op vragen als ‘Hoe heeft dit kunnen gebeuren?’ en ‘Hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?’ Grote incidenten zijn weliswaar erg vervelend, maar zijn ook een geweldige kans om te leren. De grote samenloop van omstandigheden die bij dergelijke gebeurtenissen optreden zijn zelden te voorzien en mede daarom zeer interessant om goed te analyseren. In dit leerzame Maintenance Webinar deelt Ron Vonk van CoThink zijn jarenlange ervaring als facilitator van Root Cause Analyses, bij de analyse van het 112-incident en vele andere grote incidenten en problemen. Tijdens dit leerzame webinar wordt antwoord gegeven op vragen als: - Wie betrek je, en op welke manier, bij een incident-analyse? - Hoe creëer je een veilige omgeving voor deelnemers, zodat de feiten boven tafel komen en maximaal van elkaar wordt geleerd? - Hoe zorg je ervoor dat de totale samenloop van omstandigheden wordt bepaald, zowel qua techniek, proces, communicatie en (crisis)management? - Hoe rapporteer je op een efficiënte en effectieve wijze over groot incident, zonder te vervallen in dikke rapporten? Ron Vonk, CoThink en partner NVDO Ron is mede-oprichter en managing partner van CoThink. Hij is inmiddels ruim 25 jaar actief als trainer en facilitator in Problem Solving en Root Cause Analyse.